måndag 22 mars 2010

This is me!

Jag heter Amanda och är 14 år gammal och nu hade jag tänkt börja blogga. Jag funderade först på hur mycket jag skulle skriva här men nu har jag bestämt mig för att lägga ut allt som faller mig in, alla mörka tankar, känslor och händelser utan någon hänsyn till alla andra. Detta är min blogg där jag skriver om mitt liv så fuck the rest!

Jag kan ju börja med att berätta att min morsa är alkis, jag gillar min mamma men jag hatar att hon dricker. Jag tycker synd om henne ibland och hatar henne ibland. Ibland önskar jag bara att hon kunde dö så man slapp oroa sig för henne. Min pappa är bra men han är nästan aldrig hemma så jag är inte där så ofta, han jobbar jämt. Jag har två bröder och två systrar två av mina syskon är så äckligt perfekta och duktiga att jag bara mår illa av att tänka på dem men de slipper ju bo hemma hos morsan, de är egentligen bara mina halvsyskon så de har bott hos sin ”perfekta” pappa.

Min morsa är ganska snäll egentligen men hon blir arg eller ledsen när hon dricker och ibland ska hon bara prata om hur synd det är om henne, hon berättar om allt som gått snett i hennes liv och om hur elaka alla är mot henne, hon äter medicin mot depression men det vekar ju inte hjälpa. Hon klagar alltid på pappa och att det är hans fel att hon mår dåligt, men det tror jag inte på. Pappa är snäll men det är ju synd att han aldrig är hemma. Ibland önskar jag att han kunde sluta sitt jobb och att jag kunde få bo hos honom istället, men vem skulle då ta hand om mamma?

Nä nu ska jag värma på en Billys Pizza. Over and out!

Follow My walk in Darkness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar